در سالجاري در بخش آب

كليه برنامه هاي پيش بيني شده شركت آبفاي استان يزد محقق شده است


یزدفردا:مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان يزد گفت: در سالجاري كليه برنامه هاي پيش بيني شده شركت آبفاي استان يزد در بخش آب محقق شده است.
به گزارش روابط عمومي شركت آبفاي استان يزد در سالجاري براي اجراي برنامه ها در بخش آب 145 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده و در بخش فاضلاب هم حدود70 ميليارد ريال هزينه شده است.
محمدرضا محمدي ضمن اعلام اين خبر گفت: در سالجاري در بخش توسعه شبكه هدفگذاري اين شركت براي 30 كيلومتر بوده كه تا بهمن ماه سالجاري 61 كيلومتر انجام شده يعني نسبت به برنامه پيش بيني شده سالجاري 200 درصد تحقق داشته ، در بخش عمليات اصلاح شبكه 103 كيلومتر بايد اجراء مي شده كه تا كنون 137 كيلومتر اجرا شده و 130 درصد پيشرفت نسبت به برنامه سالجاري پيشرفت داشته است.
محمدي خاطر نشان كرد : اين شركت همچنين در سالجاري 48 كيلومتر خطوط انتقال بايد اجرا مي نموده است كه 50 كيلومتر اجرا شده يعني 105 درصد تحقق هدف داشته ايم.
مدير عامل شركت آبفاي يزد با اشاره به ساخت 45 هزار متر مكعب مخزن ذخيره در استان يزد اضافه كرد : دراين بخش ما 100 درصد تحقق هدف داشته ايم كه 45 هزار متر مكعب مخزن ذخيره آب شرب در سطح استان اجراء شده است.
وي بيان كرد: در برنامه سالجاري حفر چهار حلقه چاه در برنامه بوده كه هفت حلقه انجام شده و 175 درصد تحقق عمليات داشته ايم و همچنين در آبرساني به شهرهاي نير، اشكذر، زارچ، بافق و هرات نيز 100 درصد تحقق اهداف داشته ايم و همه چاه هاي حفر شده تجهيز و وارد مدار بهره برداري شده اند.
محمد رضا محمدي با اشاره به اجراي خط انتقال شهر مهريز بعنوان بزرگترين پروژه سالجاري اظهار داشت : طبق برنامه 50 درصد از
عمليات اين پروژه بايد اجرايي مي شده كه50 درصد آن نيز اجراء شده است.
وي گفت: آبرساني به بهاباد و ندوشن نيز در دست اجراست كه خريد بخشي از لوله هاي آن انجام شده و در اين قسمت نيز 20 درصد پيشرفت داشته،كه برابر با برنامه پيش بيني شده 100 درصد تحقق هدف داشته ايم.
محمدي با اشاره به كمبود اعتبارات در بخش فاضلاب خاطر نشان كرد: در اين بخش هدف گذاري رسيدن به پيشرفت 50 درصدي تصفيه خانه فاضلاب شهر يزد بود اما به30 درصد پيشرفت رسيديم كه با توجه به كاهش 28 درصدي اعتبارات مصوب 88 در ابتداي سال امكان تحقق اهداف پيش بيني شده تا پايان سالجاري وجود نداشت.
وي افزود: با توجه به قانون متمم بودجه 88 در طرح هاي عمراني مقرر شد كه اين كاهش 28 درصدي اعتبار كه رقمي حدود 45 ميليارد ريال را شامل مي شود در اسفند ماه تامين اعتبار نمايند كه با پرداخت اين اعتبار طي چهار ماه آينده، اهداف بخش فاضلاب را محقق خواهيم كرد.
مدير عامل شركت آبفاي استان يزد بيان كرد: در بخش فروش انشعاب آب برنامه اين شركت فروش 12 هزار و 114 فقره پيش بيني شده كه طي 11 ماه 11 هزار و 419 مورد انشعاب واگذار شده كه تا پايان سال از رقم 12 هزار و 114 فقره هم بيشتر خواهد شد كه در اين بخش هم كليه انشعابات مورد نياز به تمامي مراجعين واگذار شده و آب موردنيازشان نيز تامين شده است.
محمدي اظهار داشت:اين شركت در بخش كنترل كيفي آب علي رغم خشكسالي در منطقه هيچ گونه آلودگي ميكروبي در سطح شهر هاي استان نداشته و ميزان مطلوبيت كلر باقيمانده هم بالاي 99 درصد بوده و اين با اهداف پيش بيني شده تطابق دارد و در مجموع آب با كيفيتي مطلوب را در اختيار همشهريان گرامي قرار داده است.
محمدي با اشاره به بازسازي كنتور هاي خراب گفت: در اين بخش هدف شركت كاهش حجم كنتور هاي خراب به كمتر از پنج درصد بوده كه در حال حاضر به رقم 8 هزار و 298 كنتور خراب و رقم كمتر از سه درصد رسيده و در اين بخش هم 100 درصد تحقق هدف داشته است.
وي اضافه كرد: در بخش اتفاقات هدفگذاري اين شركت كاهش تعداد اتفاقات 10 درصد نسبت به سال قبل بوده كه آمار 11 ماهه نشاندهنده اين موضوع است يعني تعداد 19 هزار حادثه انشعابات به تعداد 17 هزار حادثه در مقايسه با سال گذشته كاهش يافته است.



یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا